Alexela laadijate arv kahekordistub uuel aastal ning maanteedele tuuakse superlaadijad
13. December 2022
Eestimaine energiaettevõte kahekordistab järgmisel aastal avalike laadimiskohtade arvu 70-lt 140-ni. Laadijad paigaldatakse enam kui 40 uude asukohta, millest 1/3 on nii kiirlaadijad kui ka superlaadijad võimsusega kuni 300 kW.
AS Alexela juhatuse liikme ja elektromobiilsuse valdkonna juhi Alan Vahti sõnul on laadimisvõrgustiku laiendamine vajalik, et toetada keskkonnasõbraliku liiklemise kasvu. „Oleme sel aastal osalenud elektrilaadijatega erinevatel väliüritustel, kus on olnud võimalik teha proovisõite elektriautodega. Kui veel kolm aastat tagasi õnnestus korraldajal üritustele saada kokku ca 10 erinevat elektriautot, sest nii vähe neid Eestis müügil oligi, siis täna oleme olukorras, kus väliüritustel osalevate elektriauto mudelite arv on neli korda suurem. Kasvava nõudlusega peab ka laadimisvõrgustik metsiku kiirusega arenema ja mul on hea meel, et oleme saanud elektromobiilsuse jätkusuutlikkust oma panusega toetada,“ rääkis Vaht.
Ambitsiooniks on superlaadijad maanteedele
Alexela plaanib Eesti laadimistaristut täiustada maanteedel kuni 300-kilovatiste superlaadijate paigaldamisega, mis Vahti sõnul toetab ettevõtte laiemat visiooni, olla turul eestvedaja jätkusuutlike transpordikütuste arendamisel. Pakume klientidele neile harjumuspärastes peatumiskohtades võimalust laadida elektriautot ning samal ajal osta oma lemmikjooki ja toitu. Paigaldades elektriautode superlaadijad kohvik-poega teenindusjaamadesse toetame oma visiooni muuta oma tanklad paljuliigiliste transpordikütustega varustatud peatumiskohtadeks,“ rääkis Alan Vaht Alexela plaanidest elektriautode laadijate osas ja energiaettevõtte pikemast visioonist.
Elektriautosid laaditakse peamiselt kodus ja tööl
Rahvusvahelise Energiaagentuuri tänavuse raporti andmed näitavad, et ligikaudu 70% elektriautode laadimistest toimub kodus ja töökohas. „Päris paljud ettevõtted, sh spaad ja hotellid ning lisaks ka korteriühistud on laadimiskohtade loomiseks meie poole pöördunud. Lisaks uurivad ka eraisikud, milliseid laadijaid ja lahendusi meil pakkuda on. Selleks, et auto aku saaks aga täis laetud mugavalt 4-5 tunniga, tuleb nii koju kui ka töökohale paigaldada 11-22 kilovatise võimsusega laadija. Põhjus, miks ca 70% laadimistest leiab aset kodus ja töökohas on seotud asjaoluga, et autot ongi mõistlik laadida ajal, mil see nagunii parklas seisab,“ iseloomustab Vaht energiaagentuuri välja toodud trendi.
Vaht lisab, et Alexela loodavad lahendused võimaldavad kodus laadida ka tööandja elektriautot, mille korral esitatakse laadimise arve ettevõttele ning Alexela kompenseerib kodumajapidajale tema elektrikulud. Samuti on võimalik laadida isiklikku elektriautot tööl, kus laadimise eest esitatakse arve töötajale ning tööandjale kompenseeritakse elektrikulud.
Täiendavalt
Alexelal on täna avalikke laadimiskohti 70, neist 29 on kiirlaadimiskohad ja 41 mitmetunniseks laadimiseks mõeldud poolkiired laadijad. Järgmisel aastal plaanib energiaettevõte jõuda 140 avaliku laadimiskohani, millest 60 saavad olema kiirlaadijad ja 80 poolkiired laadijad.
Viimati paigaldatud avalikud laadijad asuvad nt Kuressaares Johan spaas ja Meri spaas, kus kummaski on kaks laadimiskohta. Tallinnas Solarise keskuses on avatud üheksa laadimiskohta, millest 2 kohta on kiirlaadimiseks. Elektriauto omanikele pakuvad aga erilist rõõmu uued 180 kW võimsusega kiirlaadijad, millest üks paigaldati novembri alguses Viljandisse Männimäe Maksimarketisse ning teine 24. novembril Alexela Jõhvi teenindusjaama.